top of page
  • Writer's pictureעו״ד שוש יצחק

תאונת עבודה: בדרך לעבודה, במהלך העבודה ובחזרה הביתה

תאונות עבודה הן אירועים מצערים שעלולים לקרות בכל מקום ובכל זמן, הן עלולות לקרות בדרך לעבודה, במהלך יום העבודה ובחזרה הביתה. תאונות אלו עלולות להוביל לפציעות קלות וקשות, ואף למוות.


ואם חשבתם שתאונות עבודה הן בעיה האופיינית לישראל, חשבו שוב: מדובר בבעיה גלובלית בעלת השלכות משמעותיות על בריאותם ורווחתם של עובדים, משפחותיהם וכלכלות. תאונות אלו גורמות לפציעות, נכויות ואף מוות, ומובילות להפסדים כלכליים אדירים.



גורמי סיכון לתאונות במהלך יום העבודה:


גורמי הסיכון לתאונות עבודה משתנים בהתאם לתעשייה, למקצוע ולסביבת העבודה. גורמי סיכון נפוצים כוללים:


 סביבת עבודה לא בטוחה: ציוד לקוי, תאורה לקויה, חוסר באמצעי מיגון אישי.


 עבודה עם מכונות: עבודה עם מכונות מסוכנות עלולה להוביל לפציעות קשות.


 עבודה בגובה: עבודה בגובה עלולה להוביל לנפילות ופציעות קשות.


 עבודה בתנאים קשים: עבודה בתנאי מזג אוויר קשים, עבודה במשמרות ארוכות, עבודה תחת לחץ.



גורמי הסיכון לתאונות בדרך או חזרה מהעבודה:


תאונות בדרך או בחזרה מהעבודה נגרמות לרוב על ידי תאונת דרכים, חצייה לא זהירה של מעבר החצייה, נהיגה במצב עייפות אחרי הרבה שעות עבודה, אחרי "הרמת כוסית" שכללה אלכוהול, נהיגה בכבישים משובשים ועוד.



לתאונות עבודה יש השלכות משמעותיות על שלוש קבוצות עיקריות:


קודם כל, העובדים שנפצעו וחווים פציעות, נכויות, אובדן כושר עבודה, ירידה בהכנסה, פגיעה באיכות החיים.


 לאחר מכן, המשפחות של העובדים שחוות עול כלכלי ורגשי, פגיעה בתמיכה כלכלית, פגיעה במרקם המשפחתי.


והגורם השלישי הוא הכלכלה, שבתוכה תמצאו את מקום העבודה, הפסדי ייצור, הוצאות רפואיות, עליית מחירי הביטוחים ועוד.



זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה:


במקרה של תאונת עבודה, זכאי העובד לפיצויים מהביטוח הלאומי, וייתכן שהעובד יהיה זכאי גם לפיצויים מהמעסיק, בהתאם לנסיבות התאונה, וגם לפיצויים מחברת הביטוח שלו, אם עשה ביטוחים רלוונטיים. יתכן שהוא זכאי לפיצויים מהרשות המקומית, למשל, אם הכביש היה משובש, מחברה מסחרית / מוסדית שפעלה בדיוק באותו יום בסמוך ובגלל רשלנותה קרתה התאונה – יש הרבה דברים שצריך לחקור.


הבעיה מתחילה בדיוק פה – העובדה שאותו אדם זכאי לפיצוי, לא אומרת בהכרח שהוא גם יקבל את כל מה שמגיע לו.


עורכת דין שוש יצחק, המייצגת לקוחות שנפגעו בתאונת עבודה, מסבירה שיש מספר פעולות שעורך הדין צריך לבצע, כדי לסייע ללקוח לנצח בתביעה:



1. בירור פרטי התאונה ונסיבותיה: תישאול הלקוח לגבי פרטי האירוע - מה קרה, היכן התרחשה התאונה, מה היו הנסיבות והגורמים שהובילו אליה. הוא יבקש להציג כל מסמך או ראיה רלוונטית.



2. איסוף ראיות רפואיות: איסוף והצגת המסמכים הרפואיים הקשורים לתאונה - דוחות רפואיים, חוות דעת מומחים, תיעוד ימי אשפוז וימי מחלה, וכל מה שיכול להעיד על היקף הנזק שנגרם ללקוח.



3. הגשת התביעה לביטוח הלאומי: עורך הדין יסייע ללקוח להגיש את התביעה לביטוח הלאומי, ידאג להגשת כל המסמכים הנדרשים ויעקוב אחר התקדמות התביעה.



4. ייצוג בוועדות רפואיות: הלקוח לא אמור לייצג את עצמו בוועדות כאלה. עורך הדין מייצג את הלקוח בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, מציג את הראיות הרפואיות ויטען את טענות הלקוח.


5. הגשת ערעורים: אם ההחלטה של הביטוח הלאומי אינה מספקת, עורך הדין מגיש ערעורים מנומקים כדי להשיג קביעה הוגנת יותר לגבי אחוזי הנכות והפיצויים.


6. בדיקת אפשרות לתביעת נזיקין: עורך הדין יבדוק האם קיימת אפשרות להגיש תביעת נזיקין נפרדת נגד גורם אחר אחראי לתאונה (לדוגמא נהג אחר, קבלן, רשות מקומית וכו'). זאת על מנת להשיג פיצוי גבוה יותר.


7. ניהול משא ומתן והשגת פיצוי מרבי: באמצעות ניתוח מקיף של המקרה וניצול הידע המשפטי, עורך הדין ינהל משא ומתן מול הביטוח הלאומי או גורמים אחרים כדי להשיג את הפיצוי המרבי המגיע ללקוח.


 


 


 



0 views0 comments

Comentários


  • Facebook
  • Youtube
  • Whatsapp
bottom of page